19 Mart 2009 Perşembe

KONU: İLKBAHAR

SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ:

ELİŞİ ETKİNLİKLERİ:

1-BOYA ÇALIŞMALARI:

2-YOĞURMA MADDELERİ İLE ÇALIŞMA:

3-KAĞIT, KOLAJ ÇALIŞMALARI:
MEVSİM AĞACI
ARAÇ-GEREÇ:
Yapraksız bol dallı ağaç dalı
Yapıştırıcı
Saksı (İçi toprak doldurulabilir, köpük kesilerek yerleştirilebilir.)
1.İlkbahar dalı için, patlamış mısır, kış dalı için pamuk,
2.Sonbahar için elişi kâğıdından sarı ve yeşil yapraklar,
3.Yaz için fon kartonundan kesilmiş (ya da yaş grubuna göre çocuklar tarafından kesilebilir.) yeşil yapraklar ve yoğurma maddesi ile yapılmış ya da fon kartonu ile hazırlanmış meyveler (aynı olmalı, örneğin: elma)
İstenirse sulu boya ve fırça.
YAPILIŞI:
İLKBAHAR AĞACI
Dal öğretmen tarafından önceden hazırlanır. Çocuklara zarar verebilecek çıkıntılar temizlenir. Masaya patlamış mısırlar ve yapıştırıcı konulur. Çocuklarla grup çalışması yapılarak patlamış mısırlar dallara yapıştırılır.
Dal saksıya yerleştirilir.
Geçici köşe olarak kullanılabilir.
YAZ AĞACI
Dal öğretmen tarafından önceden hazırlanır. Çocuklara zarar verebilecek çıkıntılar temizlenir. Masaya yaş grubuna göre yeşil fon kartonundan kesilmiş yapraklar ya da yeşil fon kartonuna çizilmiş yapraklar konulur ve yapraklar çocuklar tarafından kesilir. Meyveler yoğurma maddesinden yapılacaksa önceden hazırlanıp kurutulmalıdır. Fon kartonundan yapılacaksa yaş grubuna göre ya kesilerek ya da çocuklar tarafından kesilerek hazırlanır. Çocuklarla grup çalışması yapılarak yapraklar ve meyveler dallara yapıştırılır.
Dal saksıya yerleştirilir.
Geçici köşe olarak kullanılabilir.
SONBAHAR AĞACI
Dal öğretmen tarafından önceden hazırlanır. Çocuklara zarar verebilecek çıkıntılar temizlenir. Masaya yaş grubuna göre yeşil ve sarı fon kartonundan kesilmiş yapraklar ya da yeşil ve sarı fon kartonuna çizilmiş yapraklar konulur ve yapraklar çocuklar tarafından kesilir.. Çocuklarla grup çalışması yapılarak yapraklar dallara yapıştırılır.
Dal saksıya yerleştirilir.
Geçici köşe olarak kullanılabilir.
KIŞ AĞACI
Dal öğretmen tarafından önceden hazırlanır. Çocuklara zarar verebilecek çıkıntılar temizlenir. Masaya pamuk ve yapıştırıcı konulur. Çocuklarla grup çalışması yapılarak pamuklar dallara yapıştırılır.
Dal saksıya yerleştirilir.
Geçici köşe olarak kullanılabilir.

İLGİ KÖŞELERİ:

1-EVCİLİK KÖŞESİ:
İlkbaharda giyilen uzun kollu ama daha ince çocuk ya da yetişkin kıyafetleri köşeye eklenir.
2-KONU KÖŞESİ YA DA GEÇİCİ KÖŞE:
3-KİTAP KÖŞESİ:
İlgili mevsimi anlatan ve içinde ilgili mevsim resimleri olan kitaplar köşeye eklenir. Kitap bakmak için masa varsa masaya çocukların dikkatini çekecek şekilde sıralanır.
4- FEN VE DOĞA KÖŞESİ
MEVSİMLERE GÖRE GÖLGE DENEYİ
Bu deney her mevsimde uygulanabilir. Mevsimler arası kıyaslamalar yapılabilir.
ARAÇ- GEREÇ:
Kağıttan kesilerek hazırlanmış çocukların tanıdığı ve etrafından kolayca çizilebilecek bir obje (Kelebek, kuş, güneş,vb.)
YAPILIŞI:
Çocuklarla günün ilk saatlerinde güneş alan bir pencerenin camına hazırlanmış obje yapıştırılır.
Objenin yerdeki gölgesinin etrafından tebeşirle çizilir.
Belli zaman aralıkları ile gölgenin yeri değiştikçe gölgenin etrafından tekrar tekrar çizilir.
Işık ile gölgenin ilişkisi öğretmen tarafından çocuklara anlatılır.

ANADİLİ ETKİNLİKLERİ:
1-HİKAYE ÖNCESİ:
2-HİKAYE:
3-HİKAYE SONRASI:
YAĞMUR DRAMATİZE ÇALIŞMALARI
(Öğretmen rol paylaşımı yapar. Bir çocuk güneş olur. Yerde çömelerek oturur ve dizlerine kapanır. Bir başka çocuk rüzgar olur ve kenarda bekler.)
Öğretmen: “Haydi! Su birikintisi oluşturuyoruz.” (Çocuklardan birbirinin yanına yere uzanırlar.)
Öğretmen:”Güneş doğuyor.”( Güneş rolündeki çocuk yavaş yavaş önce kollarını açar. Usulca ayağa kalkarken kolları hala açıktır.)
Öğretmen: “Sular güneşin etkisi ile buharlaşıyor.” (Yerde yatan çocuklar önce yavaş yavaş doğrulurlar. Kollarını havaya kaldırırken ayak parmaklarının üstünde yükselirler.)
Öğretmen: “Bulut olduk.” (Çocuklar elele tutuşurlar. Rüzgâr rolündeki çocuk üfleme hareketi yapınca sessiz dönerler.)
Öğretmen: “Bulut ağırlaşıyor.” (Çocuklar yavaş hareket etmeye başlarlar.)
Öğretmen (coşkuyla):”Yağmur yağıyor.”(Çocuklar kollarını havaya kaldırıp zıplamaya başlarlar. Çocukların zıplaması yavaşlar ve giderek küçülerek çömelirler ve en son su birikintisi oluşturmak için yere uzanırlar.)

MÜZİK ETKİNLİKLERİ:

OYUN ETKİNLİKLERİ:

GRUP ETKİNLİKLERİ:
BİTKİ ÇİMLENDİRME
ARAÇ-GEREÇ:
İçi görünen ve ağzı geniş kavanoz
Mercimek, nohut veya kuru fasulye
Pamuk
Su
HAZIRLANIŞI:
Her çocuğun kavanozu olmalıdır.
Çocuklar önce kavanoza pamuğu yerleştirirler.
Her çocuk kendi seçeceği bir tür tohumdan 5–6 tanesini kavanozla pamuk arasına yerleştirir. Tohumların üstünün pamukla örtülmesine özen gösterilmelidir.
En son kavanoza su eklenerek güneş gören bir pencereye yerleştirilir.
DEĞİŞİK UYGULAMALAR:
Deney olarak üç ayrı kavanoz çocukların önünde hazırlanır. Biri güneşli pencereye, biri az ışık alan bir yere, biri ışık alamayan bir yere konulur. Aynı bakımla büyümeleri gözlenir ve çocuklarla ara ara gözlenerek kıyaslamalar yapılır. Işığın bitkilerin büyümesine etkisine dikkat çekilir.

Hiç yorum yok: